بررسي سرويس صدا روي آي‌پي
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بررسي سرويس صدا روي آي‌پي
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 22
نویسنده : مولوی


بررسي سرويس صدا روي آي‌پي
تكامل تلفن‌هاي ديجيتال
سرويس ويپ (Voice Over Internet Protocol) روشي براي انتقال سيگنال‌هاي صوتي آنالوگ (همانند صدا) در تماس تلفني است كه از بستر اينترنت براي اين انتقال استفاده مي‌كند. براي فهم بهتر اين موضوع شركتي را در نظر بگيريد كه مي‌تواند تمام هزينه تماس‌هاي تلفني خود را با جايگزيني سرويس ويپ به جاي سيستم تلفن معمولي صرفه‌جويي كند. اين فناوري كه در نوع خود انقلابي به شمار مي‌رود اين پتانسيل را دارد كه به طور كامل جايگزين سيستم فعلي مخابرات دنيا شود. در حقيقت، ويپ اختراع دوباره و هوشمندانه چرخ است. در اين مطلب مفاهيم اصلي، كاربردها و پتانسيل اين فناوري رو به گسترش را بررسي خواهيم كرد.

يكي از ويژگي‌هاي ويپ اين است كه براي برقراري تماس 3 روش مختلف دارد:

1ـ ATA

ساده‌ترين روش براي استفاده از ويپ، استفاده از دستگاهي به نام ATA (آداپتور تلفن آنالوگ) است. اين دستگاه تلفن معمولي شما را به كامپيوتر يا اينترنت متصل مي‌كند تا بتوان از سرويس ويپ استفاده كرد. اين دستگاه يك مبدل آنالوگ به ديجيتال است، سيگنال آنالوگ را از تلفن دريافت كرده و به سيگنال ديجيتال براي انتقال روي اينترنت تبديل مي‌كند. معمولا شركت‌هاي مخابراتي سرويس‌دهنده ويپ، اين دستگاه را با سرويس خود عرضه مي‌كنند. برخي از اين آداپتورها نرم‌افزار مرتبط هم دارند كه مي‌توان آنها را تنظيم كرد.

2ـ IP Phone

اين تلفن‌هاي مخصوص در ظاهر با تلفن‌هاي معمولي تفاوتي ندارند و همانند آنها از يك گوشي و شماره‌گير تشكيل شده‌اند. اما به جاي اتصال استاندارد

RJ-11 تلفن، از اتصال اترنت RJ-45 استفاده مي‌كنند. آي پي فون‌ها مستقيما به روتر متصل مي‌شوند و سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم را براي تماس از طريق پروتكل آي پي دريافت مي‌كنند. تلفن‌هاي واي فاي هم اخيرا توليد شده‌اند كه مي‌توانند به روتر وايرلس متصل شده و به صورت بي سيم تماس برقرار كنند.

3ـ ComputerـtoـComputer

اين روش قطعا ساده ترين روش استفاده از ويپ است. در اين روش براي برقراري تماس از راه دور هم نيازي به پرداخت هزينه نيست. شركت‌هاي زيادي براي اين روش سرويس رايگان عرضه كرده‌اند. در اين روش تنها به نرم‌افزار، ميكروفن و بلندگو نياز است تا اين سرويس فعال شود و بجز هزينه ماهانه اينترنت، معمولا هزينه ديگري براي اتصال كامپيوتر به كامپيوتر ايجاد نمي‌شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: